Τολμηρά πειραματικά έργα Ελλήνων δημιουργών από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Tαινιοθήκη
14.05.2020
Τολμηρά πειραματικά έργα Ελλήνων δημιουργών από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ο ελληνικός, πρωτοποριακός/πειραματικός κινηματογράφος από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Συνέχεια με την ταινία THE RED BANK. James Joyce: Τα Τετράδιά του, των Ελληνικών (2013) της Βουβούλας Σκούρα, μέχρι και την Τρίτη 26/5 στις 20:00 (για να τη δείτε πατήστε επάνω στο link του τίτλου της). Πληροφορίες για το έργο από την επίσημη σελίδα της Ταινιοθήκης.

"Με πρόσκληση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, η νέα ταινία της Βουβούλας Σκούρα με τίτλο The Red Bank, αναπτύσσεται με αφορμή τα Τετράδια των Ελληνικών του Τζέιμς Τζόυς. Η μη γραμμική αφήγηση του Βαγγέλη Ιντζίδη εικονοποιείται σαν παζλ, και τα γυρίσματά της έγιναν στην Τεργέστη, στην οποία έχει ζήσει ο Τζέιμς Τζόυς, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα. Η ταινία αφιερώνεται στη Μαντώ Αραβαντινού."


Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση και το πρόγραμμα των ταινιών από τον επίσημο ιστότοπο της Ταινιοθήκης της Ελλάδος:

"Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία τις online προβολές. 
Από την Πέμπτη 14 Μαϊου (20:00) παρουσιάζει το νέο, τρίτο κατά σειρά πρόγραμμά της, ένα αφιέρωμα στον Ελληνικό Πρωτοποριακό/Πειραματικό Κινηματογράφο με εμβληματικές ταινίες του είδους από τους Κώστα Σφήκα, Θανάση Ρεντζή, Αντουανέττα Αγγελίδη και Βουβούλα Σκούρα.

 Η διαδικασία θα είναι η ίδια: κάθε ταινία θα κάνει την διαδικτυακή πρεμιέρα της μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα εδώ και θα είναι διαθέσιμη για τρία 24ωρα στο Διαδίκτυο. Στη συνέχεια τη σειρά της θα παίρνει επόμενη. Έναρξη νέου προγράμματος: Πεμπτη 14/5, 20:00. Οι προβολές θα συνεχιστούν έως τις 26 Μαϊου.

Η Ελλάδα ήταν απούσα από κάθε είδους πειραματισμού στον κινηματογραφικό χώρο την εποχή του μεσοπολέμου. Μεταπολεμικά διαμορφώθηκε μια γενιά σκηνοθετών /δημιουργών που λειτούργησε στα πλαίσια μιας αντιθετικής δημόσιας σφαίρας. Έπρεπε να ωριμάσουν οι διεργασίες της γνωριμίας και ζύμωσης με τον αμερικανικό πειραματικό και τον ευρωπαϊκό εικαστικό κινηματογράφο για να αναδυθεί μια ομάδα θαρραλέων σκηνοθετών/τριών που αψήφησαν τον έντονο συντηρητισμό της ελληνικής κινηματογραφικής σκηνής και επιδόθηκαν σε τολμηρά πειραματικά έργα.

Με αυτόν τον τρίτο κύκλο, ο θεατής θα έχει μια σπάνια ευκαιρία να έρθει σε επαφή με ταινίες-ορόσημα από την πρώτη και τη δεύτερη γενιά εκπροσώπων του είδους αυτού, που γυρίστηκαν από τη δεκαετία του ’70 έως και σήμερα, ταινίες που ενώ βραβεύτηκαν σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ, και αποτέλεσαν συχνά διδακτέα ύλη για μεταπτυχιακά προγράμματα, εξακολουθούν να είναι άγνωστες στο μεγάλο κοινό των φίλων του κινηματογράφου.

Το ίδιο διάστημα, μέσω της ιστοσελίδας, θα μπορεί να μαθαίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τις ταινίες αυτές.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πέμπτη, 14.05 - Κυριακή, 17.05ΜΟΝΤΕΛΟ (Κώστας Σφήκας, 1974)

Κυριακή 17.05 - Τετάρτη, 20.05ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (Θανάσης Ρεντζής, 1981)

Τετάρτη 20.05 - Σάββατο, 23.05ΤΟΠΟΣ (Αντουανέττα Αγγελίδη, 1985)

Σάββατο 23.05 - Τρίτη, 26.05: THE RED BANK. James Joyce: Τα Τετράδιά του, των Ελληνικών (Βουβούλα Σκούρα, 2013)

Ώρα έναρξης 20:00
Κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη για τρία 24άωρα

Θυμίζουμε πως υπάρχει ήδη ανεβασμένη (και θα είναι όλον τον μήνα προσβάσιμη) η μικρού μήκους ταινία Η ΡΟΔΑ (1964) του Θόδωρου Αδαμόπουλου, μια ταινία-περίπατος στην Αθήνα που θα απολαύσουμε ιδιαίτερα σήμερα. Πρόκειται για τις περιπέτειες μιας ρόδας αυτοκινήτου στην αττική γη. 

Ακολουθήστε μας στο facebook & στο instagram για να μαθαίνετε περισσότερα για τις ταινίες του προγράμματός μας!"

Παράλληλα, προβάλλεται η μικρού μήκους ταινία-περίπατος στην Αθήνα Η ΡΟΔΑ (1964) του Θόδωρου Αδαμόπουλου, η οποία θα είναι προσβάσιμη όλο τον μήνα. Οι περιπέτειες μιας ρόδας αυτοκινήτου, που τέθηκε απροσδόκητα εκτός μηχανής και άρχισε μια τρελή πορεία στην πόλη. 

Νίκος Πράσσος

Νίκος Πράσσος

Μου είπε η σύζυγος "τα γράφεις που τα γράφεις δεν τα ανεβάζεις και σε καμιά ιστοσελίδα;" Όπερ και εγένετο.  Η τέχνη ισορροπεί τον τεχνοκρατισμό της Πληροφορικής, που σπουδάσαμε και διδάσκουμε. Συναίσθημα και ορθολογισμός ακροβατούν σε ένα ταξίδι με κοινό παρoνομαστή τη γνώση, επαναπλαισιώνοντας τις υπάρξεις μας μέσα σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, μένοντας συνάμα τόσο ίδιος, όπως και οι άνθρωποί του.