Mata Hari από το Εθνικό Μπαλέτο της Ολλανδίας (μέχρι τις 30/5)

Mata Hari
24.05.2020
Mata Hari από το Εθνικό Μπαλέτο της Ολλανδίας (μέχρι τις 30/5)

Δραματοποιημένο μπαλέτο για τη ζωή της διασημότερης κατασκόπου

Το Εθνικό Μπαλέτο της Ολλανδίας παρουσιάζει το δραματοποιημένο μπαλέτο της Mata Hari . H ταραχώδης ζωή μίας εκ των περισσότερο εμβληματικών φυσιογνωμιών της σύγχρονης ολλανδικής ιστορίας με την Anna Tsygankova στον ομώνυμο ρόλο. Το όνομα Μάτα Χάρι (στα ινδονησιακά «ήλιος») ήταν ψευδώνυμο της Ολλανδής Margaretha Geertruida "Grietje" Zelle MacLeod (7/8/1876 - 15/10/1917), που υπήρξε "σπουδαία χορεύτρια ινδικών χορών, εταίρα, αλλά και φημισμένη κατάσκοπος στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο". Η παράσταση είναι διαθέσιμη μέχρι τις 30/5.

Ακολουθούν πληροφορίες για τη ζωή της Mata Hari από την Wikipedia:

"Η Μαργαρίτα Ζέλε είχε παντρευτεί αρχικά τον λοχαγό του ολλανδικού αποικιακού στρατού Ροδόλφο ΜακΛάουντ, τον οποίο αργότερα διαζεύχθηκε. Στη συνέχεια επέστρεψε από τις Ολλανδικές Ινδίες στην Ευρώπη, όπου άρχισε να εμφανίζεται στα σημαντικότερα κοσμικά κέντρα διασκέδασης στο Παρίσι καθώς και σε άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, ως Ινδή χορεύτρια με το όνομα Μάτα Χάρι. Έχοντας ολλανδικό διαβατήριο, λόγω της ουδετερότητας της χώρας, μπορούσε καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου να μετακινείται ελεύθερα από τη μία χώρα στην άλλη.

Τελικά το 1917 συνελήφθη από τους Γάλλους με την κατηγορία του διπλού κατασκόπου κατά συρροή, προσάπτοντας της ευθύνες για το θάνατο 50.000 Γάλλων στρατιωτών. Τελικά καταδικάστηκε σε θάνατο και εκτελέστηκε στις 15 Οκτωβρίου 1917, στην περιοχή του Βενσέν (Vincennes). Σύμφωνα, ωστόσο, με το συγγραφέα Russel Warren Howe η Τσέλε υπήρξε, πιθανότατα, θύμα σκευωρίας, καθώς πολλά από τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στη δίκη της ήταν χαλκευμένα, ενώ αγνοήθηκαν άλλα, που ενδεχομένως θα οδηγούσαν στην αθώωσή της."

 

 

Νίκος Πράσσος

Νίκος Πράσσος

Μου είπε η σύζυγος "τα γράφεις που τα γράφεις δεν τα ανεβάζεις και σε καμιά ιστοσελίδα;" Όπερ και εγένετο.  Η τέχνη ισορροπεί τον τεχνοκρατισμό της Πληροφορικής, που σπουδάσαμε και διδάσκουμε. Συναίσθημα και ορθολογισμός ακροβατούν σε ένα ταξίδι με κοινό παρoνομαστή τη γνώση, επαναπλαισιώνοντας τις υπάρξεις μας μέσα σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, μένοντας συνάμα τόσο ίδιος, όπως και οι άνθρωποί του.