4 παραστάσεις του ΚΘΒΕ δωρεάν από 19/4 ως 24/4

ΚΘΒΕ
16.04.2020
4 παραστάσεις του ΚΘΒΕ δωρεάν από 19/4 ως 24/4

Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση από το ΚΘΒΕ

Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση με το πρόγραμμα των παραστάσεων και πληροφορίες για τα έργα:

"Συνεχίζονται οι δωρεάν διαδικτυακές προβολές αγαπημένων παραστάσεων του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, μέσα από την ιστοσελίδα του www.ntng.gr, μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που κάνει το Θέατρο μέρος της καθημερινότητας όλων μας για όσο #Μένουμε_Σπίτι.

Συγκεκριμένα από την Κυριακή του Πάσχα έως την Παρασκευή 24 Απριλίου, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις εξής παραστάσεις:

Κυριακή 19 Απριλίου (ΠΑΣΧΑ)
«Οι απ’ αλλού φερμένοι», στις 12:00
«Οι στυλοβάτες της κοινωνίας» του Χένρικ Ίψεν, στις 21:00

Δευτέρα 20 Απριλίου
«Οι απ’ αλλού φερμένοι», στις 12:00
«Οι στυλοβάτες της κοινωνίας» του Χένρικ Ίψεν, στις 21:00
 
Τρίτη 21 & Τετάρτη 22 Απριλίου
«Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» της Χρύσας Σπηλιώτη, στις 21:00

Πέμπτη 23 & Παρασκευή 24 Απριλίου
«Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη, στις 21:00

 

Λίγα λόγια για τα έργα:

«Οι απ’ αλλού φερμένοι» - Μια παραμυθική αναζήτηση της αγάπης
Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Φράγκογλου
Σκηνοθεσία: Εύη Σαρμή

"Οι δρόμοι των παραμυθιών είναι διαχρονικά μονοπάτια που μας οδηγούν στο παρελθόν και στο μέλλον και μας συνδέουν με τη λαϊκή παράδοση. Τα βιώματα και οι εμπειρίες των λαών ταξιδεύουν από γενιά σε γενιά, πάντοτε με όχημα τη φαντασία.

Πόσα μήλα πρέπει να φάει ένα devi για να χορτάσει; Τι κάνει ο διάβολος μέσα σ’ ένα μπουκάλι; Ποια είναι η Λυγερή και σε ποια γωνιά του κόσμου έχει χαθεί; Είναι μήπως η κόρη που αγάπησε το φίδι ή μια χαλκοκουρούνα που έριχνε τον ίσκιο της στη λίμνη; Είναι η μοναχοκόρη του παπά ή η άλλη που τη ζήλευαν οι αδερφές της; Είναι μήπως όλα αυτά μαζί ή μια ιδέα που τη φαντασία κινητοποιεί; Πού πρέπει να πάει ο Ίσκιος να τη βρει; Και ποιοι είναι όλοι αυτοί οι «απ’ αλλού φερμένοι» που έρχονται να μεταμορφώσουν τον κόσμο και τα υλικά του;

Μέσα στα παραμύθια της Μακεδονίας και της Θράκης (Η Αρχοντοπούλα και ο Όφις, Η κόρη και το Βασιλόπουλο, Ο Νικολός κ.α.) κρύβονται μοτίβα και θεματικές που συνδέουν διαφορετικούς λαούς και διαφορετικούς πολιτισμούς όλων των εποχών. Κάτω από το δέντρο της ζωής -πάντοτε σε κύκλο- οι λαϊκές ιστορίες ξετυλίγουν το κουβάρι του χρόνου συνδέοντας τους ανθρώπους με τους βαθύτερους φόβους τους αλλά και τις πιο κρυφές τους επιθυμίες."

Οι στυλοβάτες της κοινωνίας»
Μια ελεύθερη διασκευή πάνω στο ομώνυμο έργο του Χένρικ Ίψεν.
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος

"Ο Κάρστεν Μπέρνικ, μεγαλοεπιχειρηματίας και παράγοντας σε μια επαρχιακή παραθαλάσσια πόλη, θεωρείται ένας άντρας άμεμπτης ηθικής και μεγάλος ευεργέτης της πόλης· είναι ένας από τους στυλοβάτες της τοπικής κοινωνίας. Το νέο μεγαλόπνοο επιχειρηματικό σχέδιο του Κάρστεν απαιτεί τη στήριξη της πόλης για να πραγματωθεί, κι ενώ αρχικά φαίνεται πως εύκολα θα μπορέσει να πείσει την τοπική κοινωνία, ξαφνικά το σχέδιο του βρίσκεται σε κίνδυνο: επιστρέφουν μετά από πολλά χρόνια απουσίας δύο συγγενείς του, απειλώντας να ξεσκεπάσουν τα μυστικά του παρελθόντος του. Η υπόληψη του Κάρστεν κλονίζεται, αλήθειες αποκαλύπτονται, και το παρελθόν έρχεται να ρίξει τη σκιά του στο λαμπερό παρόν της οικογένειας Μπέρνικ.

Ο Χένρικ Ίψεν, με επίκεντρο τον κεντρικό ήρωα του έργου, Κάρστεν Μπέρνικ, φτιάχνει μια μεγάλη σύνθεση προσώπων φωτίζοντας το ασφυκτικό, συντηρητικό περιβάλλον μιας επαρχιακής πόλης που στηρίζεται σε σαθρά θεμέλια. Στο στόχαστρό του είναι η υποκρισία μιας κοινωνίας που ενδιαφέρεται πρωτίστως για το φαίνεσθαι και προσπαθεί να καταπνίξει τις φωνές που αντιστέκονται στις επιταγές της. Ο Ίψεν αποκαλύπτει τις ρυπαρές οσμές που αναδύονται πίσω από τον καθωσπρεπισμό και την ηθικολογία."

Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» της Χρύσας Σπηλιώτη
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου

"Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; Η Λίζα και η Καίτη μεγαλώνουν μαζί προσπαθώντας να απαντήσουν η κάθε μια με τον δικό της τρόπο στις ερωτήσεις του σχολείου και στα ερωτήματα της ζωής. Οι δύο ηρωίδες διανύουν το δρόμο της ενηλικίωσης και της ωρίμανσης μέσα από διεκδικήσεις, όνειρα, ματαιώσεις. Στο τέλος, βρίσκονται ξανά μαζί, επιχειρώντας να απαντήσουν στο ίδιο εναρκτήριο ερώτημα της ζωής (και του έργου): ποιος είναι αυτός που ανακαλύπτει και τι, τελικά, καταφέρνει να βρει μέσα από όλη αυτή την αναζήτηση;
Το «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» της Χρύσας Σπηλιώτη αποτελεί ένα σημαντικό δείγμα νεοελληνικής γραφής. Οι ηρωίδες του έργου καταφέρνουν με χιούμορ και ελαφρότητα να αποτυπώσουν μια ολόκληρη κοινωνία και μια ολόκληρη γενιά. Οι γρήγοροι διάλογοι παρασύρουν τον θεατή σε ένα ταξίδι που μοιάζει να διαρκεί μια στιγμή. Όπως άλλωστε και η ίδια η ζωή.
"

«Ασκητική» (Salvatores dei) του  Νίκου Καζαντζάκη
Σκηνοθεσία: Αντρέας Κουτσουρέλης

"Μια  θεατροποιημένη εκδοχή του γνωστού έργου του Νίκου Καζαντζάκη, ενός πυκνού κειμένου που εκφράζει τη μεταφυσική πίστη του μεγάλου Κρητικού συγγραφέα. Ο ίδιος υποστήριζε ότι η «Ασκητική» είναι μια Κραυγή και όλο το έργο του ένα σχόλιο που μεταφέρει την αγωνία του να ξεπεράσει τα σύνορα του νου, τα φαινόμενα και να λύσει το μυστήριο της ύπαρξης.

«Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο. Καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο. Το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή.»"

Νίκος Πράσσος

Νίκος Πράσσος

Μου είπε η σύζυγος "τα γράφεις που τα γράφεις δεν τα ανεβάζεις και σε καμιά ιστοσελίδα;" Όπερ και εγένετο.  Η τέχνη ισορροπεί τον τεχνοκρατισμό της Πληροφορικής, που σπουδάσαμε και διδάσκουμε. Συναίσθημα και ορθολογισμός ακροβατούν σε ένα ταξίδι με κοινό παρoνομαστή τη γνώση, επαναπλαισιώνοντας τις υπάρξεις μας μέσα σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, μένοντας συνάμα τόσο ίδιος, όπως και οι άνθρωποί του.